سازندگان لست آو آس پارت ۱ چگونه بازی بهتری از نسخه‌ی اصلی خلق کرده‌اند؟

ساخت وبلاگ
پس از انتشار بازی لست آو آس پارت ۲، زمزمه‌هایی از بازسازی اولین بازی لست آو آس در استودیو توسعه‌دهنده ناتی داگ به گوش رسید. شان اسکیگ، کارگردان این پروژه، می‌گوید که آن‌ها در استودیو به فکر فرو رفتند و با خود گفتند «چه می‌شد اگر می‌توانستیم The Last of Us را بازسازی کنیم؟» چه می‌شد اگر مردم می‌توانستند بدون هیچ ناهماهنگی بصری و روی یک کنسول، هر دو بازی لست آو آس و لست آو آس پارت ۲ را تجربه کنند. اکنون، با عرضه‌ی نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی (ریمیک) بازی اول تحت عنوان لست آو آس پارت ۱ که چند روز پیش برای کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه شد و قرار است در آینده و در تاریخی نامشخص برای کامپیوترهای شخصی هم منتشر شود تا این هدف محقق شود و این بازی کلاسیک سونی با بهترین شرایط در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرد. اشتباه نکنید، قسمت اول یک بازسازی وفادارانه از بازی اصلی است؛ داستان آن کاملاً بدون تغییر باقی می‌ماند اما جهش‌های فنی هم در مبارزات و هم در صحنه‌های سینمایی و میان‌پرده‌ها عمق بیشتری به آن بخشیده‌اند. صحنه‌های به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز آن اکنون برانگیختگی احساسی بیشتری دارند و اشک‌آورتر شده‌اند و هوش مصنوعی بازی واقعاً هوشمندتر و بهتر شده است که تجربه‌ی بازی را تغییر می‌دهد. مشخصاً تفاوت‌هایی میان یک ریمیک و یک ریمستر وجود دارد. طبق گفته‌ی شان اسکیگ (Shaun Escayg) و کارگردان بازی یعنی متیو گالانت (Matthew Gallant) که اخیراً مصاحبه‌ای مفصل با سایت پالیگان (Polygon) انجام داده‌اند، یک ریمیک (مثل این بازی) فضا و تکنولوژی لازم را به توسعه‌دهندگان می‌دهد که تغییرات بزرگی را اعمال کنند اما زیبایی واقعی در طراحی آن چنین است که بدانید چه زمانی باید از تغییرات بزرگ خودداری کنید. در پایین می‌توانید این مصاحبه‌ی کامل را بخوانید. لازم به ذکر است که برای حجم، راحتی و البته شفافیت بیشتر متن این مصاحبه توسط سایت پالیگان ویرایش شده است. پالیگان: من فکر می‌کنم تنها فردی باشم که قبل از اینکه نسخه‌ی ریمیک برای پلی‌استیشن ۵ بیاید، بازی لست آو آس اصلی را بازی نکرده‌ام. این نسخه جدید را برای چه دسته از افرادی ساخته‌اید؟ آیا برای بازیکنان جدیدی مثل من است یا طرفداران نسخه‌ی اصلی؟ آیا این دو گروه مختلف از بازی لست آو آس پارت ۱ چیزهای متفاوتی را دریافت خواهند کرد؟ شان اسکیگ: از دید من، برای هر دو گروه است. این بازی هم برای طرفداران فعلی و هم بازیکنان جدیدی است که می‌خواهند به دنیای لست آو آس وارد شوند. ما لست آو آس پارت ۱ را همچون یک نامه‌ی عاشقانه برای این سری بازی، برای طرفداران و حتی برای خودمان تلقی می‌کنیم. این موضوع برای توسعه‌ی بازی لست آو آس پارت ۱ فشار بسیاری را به ما متحمل می‌کند زیرا بازی اصلی بدون شک یکی از بزرگ‌ترین بازی‌هایی است که تابه‌حال ساخته شده است. وقتی چنین فرنچایزی را لمس می‌کنید، شما وارد میراث ناتی داگ و تاریخ بازی‌های آن‌ها می‌شوید. ما واقعاً می‌خواستیم که طرفدارانی که تازه به سراغ تجربه‌ی بازی می‌روند، توانایی بازی‌کردن قسمت اول و دوم را به طور پشت‌سرهم و بدون شکاف‌های بزرگ در تکنولوژی یا کیفیت و جلوه‌های بصری داشته باشند. ما همچنین فکر کردیم که بسیار مهم است که ویژگی‌های خاص دسترسی‌پذیری زیادی را که در لست آو آس پارت ۲ قرار داده بودیم، گسترش دهیم و آ ن را به بازی اول بیاوریم تا طرفداران بیشتری بتوانند از بازی لذت ببرند. در نهایت، ما می‌خواستیم به تجربه‌ی بازی اصلی وفادار بمانیم و هر چیزی را که در رابطه با بازی اصلی دوست داشتیم، حفظ کنیم و فقط از تمام توانایی‌های هنری خود – تمام پیشرفت‌های فناوری‌ اخیرمان – استفاده کنیم تا همه‌ی جنبه‌های فنی آن بازی را بهبود دهیم. متیو گالانت: فکر می‌کنم چیزهایی در این بازی وجود دارد که بتواند برای هر دو دسته از مخاطبان جذاب باشد و به آن‌ها خدمت کند. وقتی به لست آو آس پارت ۱ نگاه می‌کنیم، می‌دانیم که قرار است افراد زیادی مانند شما برای اولین‌بار آن را بازی کنند. افرادی وجود دارند که پلی‌استیشن ۵، اولین کنسول پلی‌استیشن آن‌ها است. همچنین طرفدارانی در کامپیوترهای شخصی وجود دارند که در انتظار تجربه‌ی این بازی هستند. ما همچنین این انتظار را داریم که برخی از افراد با دیدن سریال «آخرین بازمانده از ما» شبکه‌ی اچ‌بی‌او به تجربه‌ی این بازی علاقه‌مند شوند. برای تمام این مخاطبان جدید و متفاوت، ما نمی‌خواستیم نقطه‌ی شروع آن‌ها با این سری به اثری برگردد که مربوط به دو نسل پیش باشد. در حالی که بازی اصلی هنوز بسیار خوب مانده و در بعضی جهات انگار زمان روی آن اثر نداشته و تجربه‌ی آن هنوز سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است، با این حال مشخص است در بعضی جهات قدیمی شده است. محدودیت‌های فناوری که در آن زمان داشتیم، از بسیاری جهات بسیار محدودکننده بودند. ما باید آن‌قدر خلاق می‌بودیم که به شکلی نومیدانه همه چیز را جلوی شما بارگذاری کنیم و سپس همه چیز را پشت سر شما خالی کنیم. کار با حافظه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۳  برای ما یک محدودیت بسیار سخت برای کارکردن بود. ما نمی‌خواستیم افرادی که برای اولین‌بار این اثر را تجربه می‌کنند و سپس به سراغ بازی لست او آس پارت ۲ می‌روند، این پرش عظیم و عجیب را تجربه کنند. این فاصله‌ی کیفی کمی نامناسب به نظر می‌رسید. من فکر می‌کنم پرکردن این فاصله و دادن یک نقطه شروع بسیار عالی به مردم یکی از اهداف این پروژه بود. با این وجود، هدف دیگر برای بازیکنانی بود که می‌خواهند به این بازی بازگردند و دوباره آن را تجربه کنند و با این نسخه‌ آن‌ها می‌توانند در بهترین شرایط به تجربه‌ی لحظه‌ها و ویژگی‌های موردعلاقه‌ی خود در بازی اول بروند و از لست آو آس پارت ۱ برای این کار قدردانی کنند. یکی از راه‌هایی که من و شان کارگردانی بازی را بین هم تقسیم کردیم، این بود که او وظیفه‌ی تمام صحنه‌های سینمایی را بر عهده گرفته بود. به این ترتیب، من این لحظه‌ها را کاملاً به‌عنوان یک طرفدار تجربه کردم. من فقط می‌خواستم از آن‌ها آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 72 تاريخ : شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 16:17