عذرخواهی میازاکی از منتقدهای سختی بیش از حد بازی Elden Ring

ساخت وبلاگ
در حالی که هیدتاکا میازاکی در مصاحبه‌ای از منتقدان سختی بیش از حد بازی Elden Ring عذرخواهی کرد، اما معتقد است که ماهیت بازی‌های استودیوی فرام‌سافتور این چنین است.استودیوی فرام‌سافتور که با ساخت سری دارک سولز نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، چندی پیش جدیدترین محصول خود تحت عنوان الدن رینگ را با همکاری هیدتاکا میازاکی و جورج مارتین راهی بازار کرد. اثری که اگرچه تا پیش از عرضه انتظارهای زیادی از آن می‌رفت، اما فراتر از تصورها عمل کرده و حسابی تعریف و تمجید منتقدان را به همراه داشته است؛ به طوری که این اثر هم اکنون بالاترین امتیاز تاریخ وب‌سایت مرجع اوپن کریتیک را از آن خود کرده و در میان بازیکنان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد مجموعه دارک سولز و سایر آی‌پی‌های فرام‌سافتور، سختی و چالش بیش از حد بازی است که باس فایت‌های آن تا حدودی طاقت فرسا به نظر می‌رسند. به همین خاطر، در حالی که این عناوین باب میل تمامی بازیکنان نیستند، اما گروهی از گیمرها را شیفته خود کرده و مهارت آن‌ها به خوبی می‌سنجند. در واقع، سبک سولزلایک سبک بسیار محبوبی تلقی می‌شود که هیدتاکا میازاکی را می‌توان خالق آن دانست.در همین راستا، هیدتاکا میازاکی ساعاتی پیش در گفت‌وگویی از بازیکنانی که از سختی بیش از حد عناوین فرام‌سافتور گله دارند، عذرخواهی کرد. او معتقد است که بازی‌های خود به همان چالش‌برانگیز بودن معروف هستند و این رویکرد به نوعی ماهیت آن‌ها را تشکیل می‌دهد. این کارگردان خلاق بر این باور است که هدف او تنها ارائه‌ی حس و حال لذت‌بخش و صدالبته چالش‌برانگیز است تا این عناوین بازیکنان را به خوبی درگیر خود کنند.هیدتاکا میازاکی علی‌رغم اشاره به موارد فوق، خاطرنشان کرد که به انتقادها و بازخوردهای منفی گیمرها به خاطر سختی بیش از حد بازی به خصوص الدن رینگ اهمیت می‌دهد. در همین راستا، او اذعان داشت که خود یک گیمر بسیار حرفه‌ای نیست و حتی در طول تجربه‌ی یک بازی ویدیویی و طی مراحل گیم‌پلی، بارها و بارها از بین می‌رود. میازاکی در این خصوص می‌گوید:من هرگز بازیکن بسیار ماهری نبوده‌ام. به شخصه در طول گیم‌پلی زیاد می‌میرم. اگر قرار است مرگ نشانه شکست باشد، چگونه به آن معنا بدهم؟ چگونه مرگ را لذت‌بخش کنم؟یکی از نکات جالب، سرگذشت زندگی میازاکی است. او در شرایط بسیار سختی بزرگ شد و برای کمک به خانواده‌اش، شغل بسیار پردرآمد اما نامطلوبی را انتخاب کرد. طولی نکشید که او مجبور به تغییر شغل خود شد و پا به دنیای صنعت بازی‌های ویدیویی گذاشت. در ابتدا، میازاکی با اقتباس از بازی Ico که توسط فومیتو اوئدا توسعه یافته بود، وظیفه‌ی ساخت یک پروژه‌ی شکست خورده یعنی Demon’s Souls را برعهده گرفت. او در نهایت توانست مجوزهای مربوطه را دریافت کند و بازی مزبور در سال ۲۰۰۹ میلادی تقدیم بازیکنان شد؛ عنوانی که حسابی سر و صدا به پا کرد و سبک جدیدی را تعریف کرد.بعد از یک دهه، این بازی با همکاری استودیوی بلوپوینت گیمز برای کنسول جدید سونی یعنی پلی‌استیشن 5 بازسازی شد که مشابه نسخه‌ی اصلی، موفقیت‌های ارزشمندی را برای تیم توسعه‌دهنده به ارمغان آورد. حال، تازه‌ترین محصول فرام‌سافتور به نام الدن رینگ نیز مسیر مشابهی را طی می‌کند. میازاکی مدعی است که هدف اصلی تیم او این است که مردم به وضوح احساس کنند پیروزی یک اتفاق قابل دستیابی است. آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 99 تاريخ : سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت: 14:00