ویجیاتو: چرا Assassin’s Creed Mirage عنوانی مهم برای آینده این سری است؟

ساخت وبلاگ
بالاخره ایونت یوبیسافت با نام UbiForward برگزار شد و در کنار آن شاهد شوکیس اختصاصی سری اساسینز کرید هم بودیم. اساسینز کرید که به تازگی پانزده ساله شده، آینده‌ای هیجان‌انگیز و پرمحتوا را در پیش دارد. از معرفی عنوانی تازه با نام Mirage بگیریم تا معرفی سه پروژه بزرگ با نام رمز‌های Hexe و Red و Jade که هرکدام برهه‌ مشهوری از تاریخ را روایت می‌کنند. به گفته یوبیسافت فاصله زیادی با پروژه‌های بزرگ اساسینز کرید داریم و فعلا باید توجه‌ها به عنوان Assassin’s Creed Mirage باشد. اثری که به نظر، حال و هوای قدیمی سری را باری دیگر زنده کرده و کاری متفاوت از نسخه‌های آخر بازی را انجام خواهد داد. در این مقاله از ویجیاتو، قصد داریم تا به اهمیت بازی Assassin’s Creed Mirage بپردازیم و ببینیم چرا این نسخه می‌تواند آینده سری را برای همیشه تغییر دهد و مسیر جدیدی را برای یوبیسافت شکل دهد. بازگشت به ریشه‌ها سال ۲۰۱۶ سری اساسینز کرید از برنامه عرضه سالانه دوری کرد و استراحتی یک ساله داشت. پس از گذشت این یک سال بود که عنوان Origins معرفی شد. اساسینز کرید اوریجینز، نه‌تنها برای این سری بلکه برای کل بازی‌های یوبیسافت، اثر مهمی محسوب می‌شود. تاثیرگذاری که این بازی بر دنباله‌ها و دیگر عناوین یوبیسافت گذاشت، به طور کامل مشهود بود. اساسینز کرید اوریجینز، اولین عنوان از این سری بود که المان‌های نقش‌آفرینی داشت و این المان‌ها جز اصلی بازی محسوب می‌شدند و در برخی نقاط همین عناصر RPG، پاشنه آشیل بازی شده بود. اشرف اسماعیل که سابقه کارگردانی بازی Black Flag را هم برعهده داشت، سعی داشت تا نحوه شکل‌گیری فرقه این قاتلان خاموش را نشان دهد. به طور کلی این کارگردان، با ساخت بازی‌های مختلف از این سری، سعی در ایجاد یک تجربه متفاوت از دیگر عناوین را داشته است. این نکته را می‌توان در بلک فلگ، اوریجینز و والهالا مشاهده کرد. لازم به ذکر است که اسماعیل کارگردان نسخه والهالا هم بود اما چندماهی پیش از عرضه بازی از یوبیسافت جدا شد. بسیاری از طرفداران از نسخه Origins به عنوان «بازگشت به ریشه‌ها» یاد کردند. بازگشتی که به نظر تنها منطق داستانی داشت. نوآوری‌هایی که در این بازی صورت گرفته بود، تبدیل به فرمولی برای دیگر بازی‌های یوبیسافت شد و اصول و ساختار سری اساسینز کرید نیز با تغییرهایی روبرو شدند. البته که این تغییر رویه چندان هم دور از انتظار نبود. نسخه Unity با وجود روایت یک داستان جذاب، در روزهای ابتدایی عرضه با مشکلات فنی زیادی روبرو شد و همین مشکلات با وجود آن که بعدها رفع شدند، همچنان در یاد بازیکنان باقی ماندند. از طرفی بازی Syndicate هم چندان مورد استقبال طرفداران قرار نگرفت و به عقیده بسیاری از بازیکنان، این بازی هیچ رویکرد جدیدی نسبت به یونیتی نداشت. اما بازگشت به ریشه‌ها از لحاظ فنی شاید در Origins و به تبع آن Odyssey و Valhalla هم رخ نداد. المان‌های نقش‌آفرینی به طور کامل ساختار بازی را احاطه کردند و بازیکنان حتی در نقش قاتلان فرقه هم قرار نمی‌گرفتند. این نکته‌ها در آدیسی و والهالا به وضوح دیده می‌شود. بازیکنان در نقش اسپارتان‌ها و وایکینگ‌ها قرار می‌گیرند؛ گویا بازی سعی دارد تا تنها از گروه‌های نام‌دار تاریخی، داستان‌هایی روایت کند و تنها از اسم Assassin’s Creed استفاده می‌کند. اما این رویکرد رو به تغییر است و Assassin’s Creed Mirage قرار است که به شکلی واقعی به ریشه‌ها بازگردد. از لحاظ داستانی، Mirage به خاورمیانه آمده است؛ نزدیک به مکانی که داستان سری اساسینز کرید از آن الهام گرفته است. بازیکنان در نقش بسیم (Basem) بازی می‌کنند که پیش‌تر او را در بسته الحاقی بازی والهالا دیده بودند. اما مهم‌تر از آن، حضور کاراکتری دیگر به عنوان مرشد بسیم با نام روشن (Roshan) است. روشن (با صداپیشگی شهره آغداشلو) از سرزمین پارس آمده و ریشه‌ای پارسی دارد. حتی در تریلر سینماتیک بازی هم اشاراتی غیرمستقیم به قلعه الموت (مقر حسن صباح رهبر فرقه حشاشین که به دژ صباح هم معروف است و شهرت آن به علت عملیات‌های نظامی و امنیتی حسن صباح در آن بوده است.) وجود دارد. داستان بازی به سال‌های ۸۶۰ تا ۸۷۰ میلادی برمی‌گردد و روایت‌گر اتفاقات تاریخی سامرا است.   اما این بازگشت به ریشه‌ها محدود به داستان نیست و گیم‌پلی بازی نیز دچار تغییرات گسترده‌ای شده است. اساسینز کرید قدیمی در ساختار مدرن به گفته سازندگان و البته اطلاعات لو رفته از سوی اینسایدرها، Assassin’s Creed Mirage به طور کامل از ساختار نسخه‌های اولیه سری (اساسینز کرید اول و سه‌گانه اتزیو) استفاده می‌کند. نسخه‌های اوریجینز، آدیسی و والهالا بازیکنان را در نقشه‌ای به وسعت مصر، یونان باستان و سرزمین‌های شمالی نورس قرار می‌دادند. سیستم ارتقا، المان‌های نقش‌آفرینی و روایت داستان در این بازی‌ها نقشی اساسی داشتند اما با مشکلاتی همراه بودند. البته که هیچ کدام از بازی‌های ذکرشده را نمی‌توان آثار ناموفق یا حتی بد دانست. شاید مشکل بزرگ این بازی‌ها، وجود نام اساسینز کرید در پیش‌زمینه آن بود. حال سازندگان با Mirage نقشه‌های عظیم و وسیع را فراموش کردند و قصد دارند تا بازیکنان را به یک شهر یعنی بغداد باستانی ببرند. براساس اطلاعات منتشر شده، این بازی قرار است تا المان‌های قدیمی سری را در ساختاری مدرن اجرا کند. نقشه بازی وسعت کوچک‌تری دارد و به عمق آن بیشتر فکر شده است. جمعیت‌ها و NPCها در بازی دوباره به محیط‌ها آمدند و به نظر می‌آید که اتمسفری مشابه با آن چیزی که در پاریس یونیتی وجود داشت را شاهد باشیم. به نوعی می‌توان گفت، Assassin’s Creed Mirage یک بازی اکشن ماجراجویی با تمرکز ویژه بر محیط و معماری شهر است و حالا شباهت زیادی با اساسینز کرید اول دارد. المان‌های مخفی‌کاری و جست و جو حالا پررنگ‌تر شدند. حتی در تریلر سینماتیک منتشر شده، شاهد بودیم که بسیاری از تجهیزات مورداستفاده توسط بسیم، چی آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 79 تاريخ : شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 16:17