از گرافیک تا داستان؛ اطلاعات جدیدی از تکن ۸ منتشر شد

ساخت وبلاگ
تکن ۸ اخیرا در جریان State of Play اخیر سونی به طور رسمی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری و رایانه‌های شخصی معرفی شده است. تاریخ انتشار این بازی در حال حاضر مشخص نیست، با این حال تریلر آن به خصوص با نمایش گرافیک فوق‌العاده‌‌اش، حسابی طرفداران را هیجان‌زده کرده است. به تازگی کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada)، مدیر کل کمپانی باندای نامکو، طی مصاحبه‌ای توضیحاتی در این باره ارائه کرده است. او در ابتدا با اشاره به صحنه‌ی مبارزه‌ی جین و کازویا در میان باران و رعد و برق گفت: تکن ۷ به نوعی یک مسابقه‌ بین دو عضو از خانواده‌ی میشیما را به نمایش گذاشت، اما این دو هیهاچی میشیما و پسرش کازویا بودند. اکنون ما به نوعی در جدول زمانی رو به جلو حرکت کرده‌ایم، به طوری که شما دوباره با رویارویی یک پدر و پسر را مواجه خواهید شد اما این بار شخصیت‌ها متفاوت خواهند بود و جین کازاما در برابر پدرش، کازویا میشیما، قرار گرفته است. اگر تریلر را دیده باشید، احتمالا به زنجیرهای آخر تریلر که در نهایت به لوگوی بازی تبدیل می‌شوند، توجه کرده‌اید. هارادا در مورد این زنجیرها می‌گوید: ما این کار را فقط به این دلیل که جالب هستند، انجام نداده‌ایم، بلکه در واقع عناصر داستانی بسیار مهمی وجود دارند که به آن‌ها گره خورده‌اند. جدا شدن زنجیرها به نوعی نمادی از آزاد شدن جین از تمام این چیزهایی است که او را محدود می‌کنند. هرچند این ساخت بازی روی آنریل انجین ۵ است که هارادا را بسیار هیجان‌زده کرده است. از نظر او نسخه‌هایی که بیشترین تلاش را برای استفاده از حداکثر قدرت کنسول‌ها انجام‌ داده‌اند، موفق‌تر عمل کرده‌اند. هارادا به باران و عرقی که روی صورت جین و کازویا می‌غلتد، اشاره می‌کند و بیان می‌کند که این اولین بار است که از جلوه‌هایی نظیر باران استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که لباس شخصیت‌ها نیز هنگام نبرد کثیف می‌شوند و به نظر می‌رسد که شخصیت‌ها از ابتدا بازسازی شده‌اند و چیزی از تکن ۷ قرض گرفته نشده است. هارادا در مورد استفاده‌ی تیم سازنده از آنریل انجین ۵ توضیح داد: از دیدگاه نه فقط برای ما، بلکه توسعه‌دهندگان صنعت، این روند با تصور کاربران متفاوت است. بدیهی است که ما ابتدا روی آنریل انجین ۵ شروع نکردیم. این موتور زمانی نه چندان قبل معرفی شده و همچنان بازی خاصی روی آن ندیده‌ایم. بنابراین ما از آنریل انجین ۴ شروع کردیم و به تدریج برخی از عناصر بازی را به آنریل انجین ۵ انتقال دادیم. ما از نزدیک با اپیک گیمز کار کردیم تا نحوه‌ی بهینه‌سازی برخی از بخش‌های بازی را بیابیم. بنابراین ما تازه کار خود روی آنریل انجین ۵ شروع کرده‌ایم و از این به بعد، این روند ادامه خواهد داشت. او در ادامه در مورد برنامه‌ریزی‌های ابتدایی برای ساخت بازی و اهمیت گرافیک آن بیان کرد: همانطور که در تریلر می‌بینید، گرافیک چیزی است که ما واقعا روی آن تمرکز کرده‌ایم. می‌دانم که این به نظر کمی پیش پا افتاده است، اما اگر به گذشته نگاهی بیندازید و ببینید که این سری کجا خوب عمل کرده مانند تکن ۳ روی پلی‌استیشن ۱ و شاید Tekken Tag Tournament روی پلی‌استیشن ۲، هر چند حالت‌ها و گیم‌پلی متفاوتی وجود داشت که بازیکنان از آن‌ها لذت می‌بردند، اما یک جنبه‌ی مهم همیشه گرافیکی است که بازیکنان از بازی روی سخت‌افزار جدید انتظار دارند. هارادا در مورد داستان بازی و رویارویی جین و کازویا گفت: داستان تکن همیشه در مورد میشیماها و دشمنی آن‌ها بوده است و تکن ۷ هیهاچی میشیما، کازویا و رویارویی‌هایی این دو را به نمایش گذاشت. بنابراین اکنون ما یک نقطه‌ی اوج از داستان را از ابتدای کمپین بازی به همه نشان می‌دهیم، اما این همچنین نشان می‌دهد که این دو نفر تنها اعضای میشیما هستند که باقیمانده‌اند. بنابراین، هر کسی که برنده‌ی این نبرد شود، تأثیر زیادی بر سرنوشت خانواده‌ی میشیما خواهد داشت و از این نظر، نقطه‌ی عطفی برای این سری است. او در پاسخ به سوالی در مورد واکنش بازیکنان به سیستم Rage در تکن ۷ و بازگشت آن به نسخه‌ی هشتم افزود: در مورد Rage Arts یا سیستم Rage به طور کلی، ما ابتدا سیستم Rage را پیاده‌سازی کرده و سپس همانطور که می‌دانید، Rage arts و غیره به تکن ۷ اضافه شد. بنابراین در ابتدا وقتی Rage را اضافه کردیم، واکنش‌های منفی زیادی وجود داشت. با این حال پس از مدتی، نظرات به شدت تغییر کرد و احساس کردند که یک مکمل خوب برای بازی است که بازی را هیجان‌انگیزتر می‌کند.در مورد تکن ۸ متاسفانه ما در حال حاضر نمی‌توانیم در مورد مکانیک بازی صحبت کنیم. این چیزی است که امیدواریم بازیکنان در آینده منتظر آن باشند. امروزه بسیاری از بازی‌های مبارزه‌ای دارای نوعی مکانیک‌ هستند که در صورت آسیب دیدن، نوعی نوار پر می‌شود و به شما امکان می‌دهد حملات بیشتری انجام دهید. از آنجایی تکن تا قبل از این نسخه از چنین مکانیکی برخوردار نبود بسیاری در ابتدا آن را دوست نداشتند زیرا فکر می‌کردند که تنها راه پیروزی بهتر بودن از حریف است و چیزی به نام مکانیکی برای بازگشت نباید وجود داشته باشد. در تریلر منتشر شده همچنین شاهد صحنه‌هایی اسلوموشن هستیم. این که آیا این صحنه‌های آهسته در گیم‌پلی بازی در طول مبارزه وجود خواهند داشت یا تنها در انتهای هر راند شاهد آن خواهیم بود جای سوال دارد. هارادا می‌گوید: این چیزی است که ما واقعا نمی‌توانیم درباره‌ی آن با قاطعیت اظهار نظر کنیم. ما در تکن ۷ از این صحنه‌ها در شرایط خاصی داشتیم به عنوان مثال زمانی که سلامتی شما پایین بود، این صحنه‌ها وجود داشت اما چندان قابل توجه نبود، به همین دلیل بسیاری از بازیکنان متوجه آن نشدند. داشتن حرکت آهسته در طول مسابقات جالب به نظر می‌رسد، اما شما نمی‌توانید آن را هر زمان که بخواهید قرار دهید، زیرا می‌تواند ریتم و سرعت مسابقه را بهم بریزد. بنابراین تعادل بسیار خوبی وجود دارد که باید به آن دست یابید و این چیزی است که هنوز به طور دقیق به آن دست پیدا نکرده‌ایم. او در رابط آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 73 تاريخ : پنجشنبه 31 شهريور 1401 ساعت: 11:17