سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایشدهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. امروزه برای اینکه فعالیتهای بازاریابی موثر واقع شوند و بر مخاطب اثر کنند باید مبتنی بر داده باشند؛ درواقع داده یکی از محورهای اصلی بازاریابی دیجیتال است و استفاده از آن اولین قدم ضروری در ایجاد استراتژی
مارکتینگ است؛ چون اطلاعات کلیدی از مشتریان به صاحبان کسب و کارها و بازاریابان ارائه میدهد و باعث ایجاد یک بینش درست و منطبق بر واقعیت برای آنان میشود. متریکس به عنوان یک
پلتفرم آنالیز موبایل مارکتینگ در
ایران، ر
سالت خود را شفافسازی و کمک به تصمیمات دادهمحور میداند؛ امسال نیز
گزارش سالانهی متریکس در راستای همین رسالت
منتشر شده است و هدف از انتشار آن، ایجاد یک افق دید مناسب درمورد بازار و کاربران برای مدیران بازاریابی، مدیران محصول و توسعهدهندگان اپلیکیشن ایرانی در راستای بهینهسازی بودجههای بازاریابی است.در گزارش سال 1400 متریکس، به تحلیل رفتار کاربران اپلیکیشنهای ایرانی، عملکرد شبکههای تبلیغاتی و وضعیت وقوع تقلب پرداخته شده است که برای حفظ امنیت اطلاعات مشتریان، این آمار تنها به صورت درصدی و بدون ذکر نام اپلیکیشنها میباشد. در این بلاگ به بررسی خلاصهای از این گزارش پرداختهایم.خلاصهای از بخشهای مهم گزارش سال 1400 متریکسنسبت نصبهای ارگانیک و غیرارگانیکنصبهای ارگانیک برای بازاریابان اپلیکیشنها اهمیت زیادی دارند؛ زیرا اغلب منجر به ایجاد با ارزشترین و وفادارترین کاربران میشوند. درواقع در نصبهای ارگانیک، خود کاربران اپلیکیشن را کشف کردهاند و تصمیم به نصب و استفاده از آن گرفتهاند و تحت تاثیر هیچگونه تبلیغاتی نبودهاند؛ درنتیجه تمایل بیشتری هم به استفاده از محصول یا خدمات آن خواهند داشت باتوجه به آمار متریکس، دستهبندی بازی در ایجاد نصب ارگانیک همیشه بهتر از دستهبندی برنامه عمل کرده است؛ همانطور که نمودار بالا نشان میدهد نزدیک به 90 درصد از نصب اپلیکیشنهای بازی در سال 1400 به صورت ارگانیک رخ داده، این درحالی است که در دستهبندی برنامهها، نصبهای ارگانیک 76 درصد از کل نصبها را تشکیل دادهاند؛ اینکه میزان نصب غیرارگانیک برنامهها بیشتر از بازیهاست یعنی، تبلیغات در دستهبندی برنامهها موثرتر است.در برنامهها، دستهی "موسیقی و صدا" بیش از 70 درصد نصب غیرارگانیک دارد؛ یعنی توانسته اکثر نصبهای خود را از طریق تبلیغات بهدست آورد.در بازیها نیز بیشترین نصب غیرارگانیک در دستهی "آموزشی" رخ داده است؛ یعنی تبلیغات در این دسته برای ایجاد نصب به خوبی عمل کرده است.سهم شبکههای تبلیغاتی در نصبهای غیرارگانیکمتریکس در سال گذشته پارتنر رسمی گوگل شده است! یعنی متریکس از طریق یکپارچگی مستقیم و رسمی با گوگلادز این امکان را برای مشتریانش فراهم کرد تا بتوانند حساب گوگلادز خود را به متریکس متصل کنند و اطلاعات اتریبیوشن تمام کمپینهای گوگلادز خود را رصد کنند.طبق اطلاعاتی که متریکس از این پارتنرشیپ بهدست آورده، امسال سهم نصبهای غیرارگانیک گوگلادز بین شبکههای تبلیغاتی فعال در ایران، به 40 درصد رسیده است! بعد از آن، بیشترین سهم تبلیغات در اپلیکیشنها متعلق به شبکههای تبلیغاتی تپسل و کافهبازار بوده است. نرخ تبدیل کلیک به نصبتبدیل کلیک به نصب یکی از رایجترین فاکتورها برای سنجش عملکرد و میزان اثربخشی کانالهای تبلیغاتی متعدد است؛ درواقع این یک معیار ساده است که به شما نشان میدهد کدام شبکههای تبلیغاتی موفقتر عمل کردهاند و منجر به بیشترین میزان تبدیل (نصب) شدهاند. دقت کنید که با بهینهسازی نرخ تبدیل میتوانید درآمد حاصل از هر بازدید کننده را افزایش دهید، مشتریان بیشتری به دست آورید و محصول خود را توسعه دهید. آنطور که آمار متریکس نشان میدهد، شبکههای تبلیغاتی در تبدیل کلیک به نصب در دستهبندی برنامهها بهتر از بازیها عمل کردهاند؛ یعنی در بازیها 0.53 درصد از کلیکها منجر به نصب اپلیکیشن شدهاند و این عدد در برنامهها بیش از دو برابر نرخ تبدیل در دستهبندی بازیها بوده است (1.24 درصد).همچنین تبلیغات نه تنها در دستهبندی برنامهها بهتر از بازیها عمل کرده است که حتی با مقایسهی این آمار با آمار سال گذشته (99)، شاهد رشد نرخ تبدیل در تبلیغات مربوط به برنامهها در سال 1400 هستیم.اپلیکیشنهای حوزهی "دانستنی" در دستهبندی بازیها، و اپلیکیشنهای حوزهی "نقشه" و "اخبار" در دستهبندی برنامهها، بیشترین تبدیل کلیک به نصب را داشتهاند.روند تغییرات نصب در فصلها همانطور که نمودار زیر نشان میدهد، نصبهای ارگانیک بیشتر در فصل تابستان، و نصبهای غیرارگانیک بیشتر در فصل پاییز رخ دادهاند؛ باتوجه به اینکه نصبهای ارگانیک، مربوط به بازیها و در دستهی برنامهها مربوط به ورزشی، عکاسی، ابزار، دارو و درمان و آموزشی است، شاید این نتیجهگیری منطقی باشد که در فصل تابستان، نصب این نوع اپلیکیشنها رواج دارد. میزان تعامل کاربران با اپلیکیشنهای مختلفمیزان تعامل کاربران با اپلیکیشنها در قالب نشست یا سشن تعریف میشوند که نشستها تعداد و طول دارند؛ منظور از تعداد نشست، تعداد دفعاتی است که یک کاربر اپلیکیشن را باز میکند و میبندد (هرچه تعداد نشست یک اپلیکیشن بیشتر باشد پر استفادهتر بودن آن اپلیکیشن را نشان میدهد) و منظور از طول نشست، میانگین بازهی زمانی است که کاربران داخل اپلیکیشن سپری میکنند (هرچه طول نشست بیشتر باشد، طولانیتر بودن استفادهی کاربر از اپلیکیشن را نشان میدهد).مدیران محصول، از دادههای نشست میتوانند برای تصمیمگیری درمورد المانهایی که نیاز است از اپلیکیشن حذف یا به آن اضافه شوند استفاده کنند. همانطور که تصویر بالا نشان میدهد، میزان تعامل کاربران در دستهی بازیها بیشتر از برنامههاست. به این معنا که کاربران علاوه بر تعداد نشست بیشتر، مدت زمان طولانیتری داخل بازیها میمانند آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 70 تاريخ : شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 16:17