Pentiment چطور به یک بازی هنری تبدیل شد؟

ساخت وبلاگ

بازی Pentiment اثر در ژانر ماجراجویی داستانی و تاریخی است که توسط سازندگان بازی Fallout New Vegas و کارگردان بازی Pillars of Eternity طراحی شده است. اثر جدید استودیو Obsidian روز پانزدهم نوامبر برای ایکس باکس و کامپیوتر منتشر می‌شود. جاش سایر از خالقان بازی در مورد نحوه طراحی این اثر داستانی می‌گوید و اینکه سبک هنری کتاب‌مانند این بازی به همراه فونت‌های مخصوص توانسته یک داستان زیبای قرن شانزدهمی را در طی بازه زمانی 25 ساله روایت کند.

کارگردان بازی Pentiment در مورد داستان و نحوه رشد شخصیت‌ها گفت: «ایده اینکه وقایع بازی در طی 25 سال اتفاق بیفتد، ناشی از علاقه من به تغییرات داستان و انتخاب‌هایی است که بازی‌کننده می‌کند. این امر باعث می‌شود تا عمر بازی و تأثیر آن روی بازی‌کنان، فراتر از زمانی باشد که بازی روایت می‌شود.» معرفی شخصیت‌ اصلی و شروع وظیفه او برای بررسی دلیل و انگیزه قتل یک نجیب‌زاده، تنها شروع اتفاقاتی است که در نهایت بازی‌کننده را غافل‌گیر می‌کند.

کارگردان در ادامه افزود:‌ «ظهور ماشین چاپ جرقه دوره‌‌ای از دگرگونی و انقلاب اجتماعی را می‌زند. افراد بیشتری تحصیل‌کرده می‌شوند و این مسئله باعث می‌شود تا هویت بشری تغییر یابد.» تمرکز بازی روی متن و روایتی کتاب‌مانند بدون وجود صداپیشه است. اما استودیو Obsidian برای نمایش احساس و هویت شخصیت‌ها بدون وجود صدا چه تدبیری اندیشیده است؟ استودیو برای حل مشکل از فونت‌های مخصوص برای هر شخصیت استفاده کرده است.

داستان بازی Pentiment 

نحوه طراحی و روایت هنری Pentiment 

هانا کندی، کارگردانی هنری بازی پنتیمنت در مورد فونت‌ها می‌گوید: «فونت‌هایی که در نهایت ساختیم، نقش بزرگی در ارائه منش شخصیت‌ها داشت. او می‌گوید که نحوه درک شخصیت‌های دیگر بر اساس فونت‌های موجود است و اینکه شخصیت اصلی هنگام مواجه با افراد جدید، آن‌ها را از طریق همین فونت‌ها می‌شناسند. وی می‌گوید که «فونت‌ها دگرگون می‌شوند تا بازتابی از تغییرات شخصیت باشند». سبک طراحی هنری بازی هم تأثیر زیادی روی روایت گذاشته است.

کندی در ادامه توضیح داد که چطور سبک طراحی مشابه یک کتاب قرن پانزدهمی روی حس و حال بازی تأثیر گذاشته اس. وی می‌گوید که طراحی بازی به‌صورت دوبعدی انجام‌شده، اما انیمیشن‌ها به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده‌اند و توجه زیادی به حرکات سر شخصیت‌ها شده است. «به‌خصوص وقتی به‌صورت دقت می‌کنید و انتقال احساسات از طریق صورت اهمیت زیادی دارد.» مینی بازی‌ها که برای سرگرمی ساخته شده‌اند هم نقش اساسی در روایت بازی ایفا می‌کنند.

هدف از ارائه مینی بازی‌ها این نیست که یک بازی دیگر داخل بازی اصلی داشت، بلکه تمام آن‌ها به روایت کلی داستان کمک می‌کنند. کارگردان بازی می‌گوید که افرادی را دیده‌ام که نیم ساعت را صرف آن مینی‌گیم‌ها می‌کنند تا نتیجه‌ای بی‌نقص به دست بیاورند. بازی Pentiment فردا پانزدهم نوامبر برای اعضای گیم پس منتشر می‌شود. بازی از طریق استیم قابل‌خرید خواهد بود.

منبع: PCGAMESN

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت: 20:43