شاید خیلیها اسم
جاش سویِر را نشنیده باشند یا آشنایی زیادی با او نداشته باشند، ولی کافی است نگاهی با فهرست آثار این
بازیساز باتجربه بیندازیم تا متوجه شویم که با یکی از بزرگان سبک نقشآفرینی طرف هستیم؛ کسی که کار خود را در صنعت بازی بهعنوان یکی از طراحان اثر عظیمی به نام Icewind Dale شروع کرد و بعدها با طراحی و کارگردانی بازی Fallout: New Vegas و سپس بازیهای Pillars of Eternity، تعدادی از بهترین آثار نقشآفرینی این سالها را به هواداران این سبک ارائه داد.از مدتها قبل اخبار و شایعاتی در مورد پروژه جدید جاش
سویر تحت عنوان Pentiment به گوش میرسید؛ بازی جمع و جوری که با هزینههای کمتر نسبت به پروژههای عظیم استودیو آبسیدین انترتینمنت (Obsidian Entertainment) در دست تولید است و بهتازگی در جریان کنفرانس مایکروسافت، شاهد معرفی رسمی آن بودیم (عبارت Pentiment، از اصطلاح Pentimento گرفته شده است؛ اصطلاحی هنری که معادل ایتالیایی «توبه» محسوب میشود و در مواقعی به کار میرود که نقاش به دلایلی تصمیم به تغییر بخشی از نقاشی یا کل اثر هنری خود میگیرد ولی بهجای استفاده از یک بوم دیگر برای نقاشی جدید، کار را روی همان طرح قبلی ادامه میدهد. گاهی اوقات هم این قضیه به شکلی انجام میشود که با کمی دقت، میتوان اثرات نقاشی قبلی را در پسزمینه نقاشی نهایی دید).هرچند مراحل تولید بازی Pentiment از چهار سال قبل آغاز شده است، ولی بهنوعی میتوان تولد ایدههای مرتبط با این بازی را تا چند دهه قبل و سال ۱۹۹۲ عقب برد. در آن دوران، سویر سرگرم لذت بردن از یک نقشآفرینی به نام Darklands بود؛ اثری از استودیو MicroProse Labs برای سیستمعامل اماس داس. ماجراهای این بازی در دوران امپراتوری مقدس روم در قرن پانزدهم میلادی اتفاق میافتاد، درحالیکه المانهای ماوراءالطبیعه با آن پیوند خورده بودند و مواردی مثل شیاطین و توطئههای تمپلارها هم در داستان بازی نقش داشتند. سویر عاشق داستان بازی Darklands و ترکیب المانهای فانتزی با وقایع تاریخی شده بود و بعدها هم که به تحصیل در رشته تاریخ پرداخت و به سراغ فعالیت در صنعت بازیهای ویدیویی رفت، ایدههای این بازی همواره در ذهن او باقی مانده بودند.ایدههای مربوطبه بازی Pentiment به چند دهه قبل برمیگردند، ولی جاش سویر بالاخره کار روی آن را از چهار سال پیش شروع کردسویر اولینبار در دوران حضور خود در استودیو بلک آیل (Black Isle Studios) بود که ایده تولید یک بازی نقشآفرینی متفاوت را مطرح کرد که امروز به نام Pentiment میشناسیم. او برای ساخت این بازی به سراغ فرگس ارکهارت رفت؛ کسی که این روزها مدیرعامل استودیو آبسیدین محسوب میشود و در آن دوران هم بهعنوان مؤسس بلک آیل، سویر را وارد تیم خود کرده بود؛ بازیساز جوانی که علاوهبر اینکه طراح ارشد بازی Icewind Dale 2 بود، روی پروژه Fallout 3 هم کار میکرد که بعدها تولید آن متوقف شد (این بازی ارتباطی با محصول بتسدا ندارد و سالها قبل از آن در دست تولید بود).ارکهارت در آن دوران با ایدههای سویر در مورد تولید یک بازی تاریخی موافق نبود و تصور میکرد افرادی که شناخت زیادی از تاریخ ندارند، علاقهای هم به تجربه این اثر نخواهند داشت. ولی سویر همچنان به فکر طراحی چنین پروژهای بود و سالها بعد که بلک آیل تعطیل شد و او و ارکهارت دوباره در استودیو آبسیدین شروع به همکاری کردند، باز هم از فکر این ایده بیرون نمیآمد.جاش سویر در آبسیدین وظایف مهمی را برعهده گرفت و بهعنوان طراح ارشد و کارگردان پروژههای بزرگ و جذابی مثل Pillars of Eternity، Fallout: New Vegas و Pillars of Eternity 2: Deadfire، نقش پررنگی در موفقیتهای استودیو داشت. بعد از پایان کار روی بازی Pillars of Eternity 2 و همزمان با دورانی که مایکروسافت در حال مذاکره برای خریداری استودیو آبسیدین بود، سویر هم یک بار دیگر به سراغ ایدههای
قدیمی خود در ارتباط با یک بازی ماجرایی روایتمحور با حال و هوای تاریخی رفت.جاش سویراو به تولید اثری فکر میکرد که قرار بود المانهای رازآلودی در خود داشته باشد، به همراه سبک بصری خاص و منحصربهفرد درکنار گیمپلی مشابه بازیهایی چون Mutazione، Night in the Woods و Oxenfree؛ بازیای که گشتوگذار درون محیطها و صحبت کردن با مردم در آن اهمیت بالایی داشته باشد و تعدادی پازل و معمای کوچک هم در گوشه و کنار آن به چشم بخورد. سویر میدانست که چنین پروژهای مخاطبان محدودی خواهد داشت و بنابراین ترجیح میداد برای تولید آن، از تیمی کوچک استفاده کند و خیلی به فکر تولید اثری با مکانیزمهای پیچیده نباشد.این دفعه سویر توانست نظر مدیران استودیو را نسبت به ایده خود جلب کند و کار روی بازی بهعنوان پروژهای ماجرایی و روایتمحور شروع شد که اتفاقات آن در بایرن علیا میگذرد (این منطقه با نام انگلیسی Upper Bavaria، یکی از هفت رگیرونگسبتسیرک یا منطقه دولتی آلمان محسوب میشود). داستان بازی نیز حول محور هنرمندی به نام «آندریاس مالر» است که در راه تبدیل شدن به یک استاد نقاش، به نقاط مختلف اروپا سفر میکند و در هر منطقه هم شغل عجیبی را برعهده میگیرد تا به این شکل از پسِ هزینههای خود بربیاید.بازی Pentiment در قرون وسطی جریان دارد و دستنوشتهها و نقاشیهای خاص آن دوران را در گوشه و کنار بازی میبینیماو در جریان یکی از سفرهای خود، در یک صومعه بندیکتی اقامت میکند (نظام بندیکتی، نظامی در مذهب کاتولیک رمی است) و سرگرم نقاشی روی نسخههای خطی کتابهای آنجا میشود ولی ناگهان یک روز، دوست و مرشد او را به جرم قتل یک شخصیت برجسته در آن منطقه دستگیر میکنند. دوست آندریاس اظهار بیگناهی میکند، ولی کسی توجهی به صحبتهای او ندارد و به نظر میرسد اصلاً هیچکدام از اهالی منطقه علاقهای به پیگیریِ واقعیت ماجرا و پیدا کردن قاتل واقعی ندارند. همین قضیه هم باعث میشود خود آندریاس دست به کار شود و با تبدیل شدن به یک کارآگاه قرون وسطا آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 70 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 1:09